Sisältöä pienellä budjetilla ja rikkaalla mielikuvituksella ;)

tiistai 25. syyskuuta 2012

Jakkaran uusi elämä

Niinkuin olen jo aiemmin vähän kertonutkin, niin osallistuin 19 tunnin mosaiikkikurssille parina viime viikonloppuna. Mulla ei ollut etukäteen minkäänlaista suunnitelmaa siitä, että millaisen kuvion tekisin ja mihin. Olin ensimmäisellä kerralla satsannut lähinnä siihen, että olen oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan :P



Opetus tapahtui täällä vanhalla paloasemalla.

No onneksi siinä ekan illan aikana muistin vanhan keittiöjakkaran, joka on viettänyt pari talvea parvekkeella ja odottanut jatkokuljetusta kaatopaikalle. En jäänyt sitten kuviota sen suuremmin suunnittelemaan, vaan etsin valmiista sirpalekasasta pari värillistä palaa ja hakkasin vasaralla taustaksi yhden yksivärisen laatan.


No niin tällä panoksella ja keskittymisellä tuli sitten tällainen. Olisi se kai huonompikin voinut ensimmäiseksi mosaiikkityöksi olla. Ainakin tekniikka tuli suht tutuksi. Eikä ole jakkarallakaan enää pelkoa kaatopaikalle joutumisesta. Ei sille tosin nousta uskalla, mutta kukkapöytänä saa jatkaa vielä tulevinakin kesinä.

6 kommenttia:

  1. HIENO! Minä nään koirantassun tuossa kuviossa :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos, kiva et tykkäät :) Juu kuvio on vähän katsojan silmässä, hyvin vois olla koirantassukin!

    VastaaPoista
  3. Siitä tuli aivan upea!! Hyvä sinä! <3

    Vitsit, miten mua alko vielä enemmän kiinnostaa toi mosaiikkihomma. Meillä olis muutamakin juttu kotona, mihin haluaisin koklata tota tekniikkaa. Täytyypä yrittää löytää joku kurssi. Kiitos inspiraatiosta! :)

    PS. "Olin ensimmäisellä kerralla satsannut lähinnä siihen, että olen oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan" *repeilyä* Mä oon JUST tollanen! :D:D

    PPS. Mäkin nään tossa jakkaran kuviossa koirantassun - sukuvika? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3

      Se on kyllä todella kiinnostavaa ja inspiroivaa! Mullakin oli heti mielessä monta juttua suunnilleen lattialistoista alkaen mihin voisi kiinnittää mosaiikkia. Osa kurssilla teki työnsä betonille ja sen haluaisin vielä itsekin opetella.

      Kävin eilen kaupasta etsimässä kovametallihohtimia ja katselin samalla miten paljon on kaikenlaisia eri liimoja ja pihtejä ja työkaluja. Aivan uusi maailma mulle. Nyt jos voittaisin lotossa tai edes kenossa niin ostaisin sen siirtolapuutarhamökin, jonka pihalla olisi verstas ja aronioita ja omenoita jne.

      Nyt alan jo itsekin nähdä siinä koirantassun, ollaankohan me sit sukua? ;D

      Poista
  4. Me tullaan sit annamarin ja koirien kans kesäsiirtolaan, et hirveesti keno- ja lotto-onnea <3

    p.s tervetuloa sukuun ;)

    VastaaPoista
  5. Ilman muuta tulette <3 Sekin on noissa siirtolapuutarhamökeissä mukavaa, että siellä pistäytyy paljon helpommin tuttavia/mökkinaapureita kylässä kuin talviasunnoissa.

    VastaaPoista