Sisältöä pienellä budjetilla ja rikkaalla mielikuvituksella ;)

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Äkkilähtö

Olen lapsesta saakka inhonnut tammikuuta. Juhlat juhlittu ja edessä pitkät viikot pelkkää pimeää ja kylmää arkea. Mitään kidutus- ja ryhtikuureja en juuri koskaan vuoden alussa aloita. Lähinnä yritän piristää itseäni, että edes jotenkin jaksaisi.

Tänä vuonna ehdittiin tammikuun toiseen päivään kun melkein huumassa klikkailin itselleni määrittelemättömän äkkilähdön Teneriffalle. Tiedossa pelkästään kyseinen saari ja että tulen jakamaan huoneen jonkun pohjoismaalaisen naisen kanssa.

Paikaksi osui sitten rauhallinen ja vehreä Los Gigantes ja hotelliksi Royal Sun ylhäällä kukkulalla! :)

Tiistai-iltana saavuin hotellille ja ilta oli pimennyt. Huoneisto oli upea! Sytyttelin valoja ja katselin, että joku siellä selvästi asuu, tavaroita näkyi siellä täällä, mutta ei ketään paikalla...

Matkasta melko väsyneenä siinä purkailin omia tavaroitani ja n. tunnin kuluttua huonekaveri sitten saapuikin. Ihana ruotsalainen Linda oli saapunut jo sunnuntaina. Siinä sitten esittäydyttiin. Kävi ilmi, että ollaan melkein saman ikäisiä, hän 3 vuotta vanhempi.

Linda oli jo ehtinyt tutustua kolmeen muuhunkin samassa hotellissa asuvaan yksin matkustaneeseen. Suomalainen Pia asui yksin seuraavassa kerroksessa ja norjalainen Mikael ja suomalainen Markus myöskin yhteisessä huoneessa alempana.

Heti seuraavana aamuna lähdin Lindan kanssa tutustumaan muihin pohjoismaalaisiin ja lähdettiin siitä yhdessä kaupan kautta rannalle, "pojat" tulivat myöskin myöhemmin perässä.

En ole koskaan aiemmin yksin matkustanut ja olin toki varautunut siihenkin, että ehkä joudun liikkumaan yksin kohteessakin. Mutta kyllä me liikuttiin yhdessä likkaporukassa kaiket päivät ja miehet aina välillä mukana ja välillä kumpikin omilla teillään. Toinen harrasti surffausta ja toinen raveja, ja töitäkin he ilmeisesti välillä tekivät. Me tytöt vaan lomailtiin :)

Hotellilla oli todella hienot puitteet, isot terassit uima-allas, ravintola, baari ja supermarket. Periaatteessa sieltä ei olisi tarvinut poistua ollenkaan, mutta aika vähän siellä tuli aikaa vietettyä. Iltaisin kyllä söimme usein jonkun terassilla yhdessä.

Hotellilta olisi saanut ilmaisia taksilippuja, mutta aika paljon tuli käveltyäkin. Ja korkeuserot olivat jyrkkiä! Tässä yksi oikopolku ylös hotellillepäin.

Los Gigantesin edustalla olevalla salmella on kuulemma yksi maailman parhaista paikoista nähdä minivalaita ja delfiinejä. Kuvassa ensin mainittuja.

Tällä 3 tunnin veneretkellä nähtiin molempia ja käytiin uimassa laivan perästä Mascassa ja uinnin jälkeen syötiin :) Takana olevasta Pirates-veneestä ihmiset hyppivät liaanilla veteen.

Tämä viehättävä pikkukahvila löytyi kujalta matkalla pienemmälle uimarannalle ( Los Guios).

Sieltä ostettiin usein take-away-kahvit ja välillä mojitotkin rannalle mukaan. Mukavilta Kuubalaisilta tarjoilijoilta sai jopa kantoapua tarvittaessa :)

Pikku-uimarannan vieressä oli satama, josta lähti kaikenlaisia järjestettyjä veneretkiä. Minun ensimmäisenä päivänä käytiin isommallakin rannalla, Playa de la Arena, mutta siellä oli liian kova aallokko uimiseen.

Pikkurannalta löytyi kaikki mitä tarvitsee. Tuoleja 3€ hintaan, ilmainen WC, suihkut 1€ ja AURINKO! :D

Kadut olivat siistejä ja täynnä  kaikenlaisia istutuksia.

Täällä sai liikkua rauhassa, mitään tyrkyttäjiä tai muita ahdistelijoita ei kintereillä roikkunut.

Mosaiikkia oli paljon joka puolella.

Eräänä tuulisena päivänä menimme hieman suojaisammalle julkisten altaiden alueelle, jonne oli pieni pääsymaksu.

Paikallinen koiraneiti hienona ristiriipus kaulassa. Ilmeisesti omistajaansa odottamassa.

Eräässä hotellin kerroksessa asusti tällainen temperamenttinen pariskunta ;)

Lentokentällä oli keräys papukaijoille.

Muu porukka lähti sitten jo sunnuntaina ja kaksi viimeistä päivää asuin yksin huoneistossa. Oli kyllä aivan unohtumaton ja kaikin puolin onnistunut reissu. Kyyneleet vaan valuivat paluumatkalla lentokentälle. Voin lämpimästi suositella ainakin tämän kokemuksen perusteella sekä äkkilähtöä että yksin matkustamista muillekin! Tässä meidän porukassa oli ikähaitari 37 - 45, eli ikäkään ei ole esteenä löytää samanhenkistä seuraa.

1. Rohkea Sinä! Aivan huippua, että pääsit tammikuuta pakoon :)

1. No en siitä rohkeudesta niin tiedä, viimeiset kaksi yötä olikin vaikea saada nukuttua yksin huoneistossa. Vaikka paikka oli todella rauhallinen.

Kovin paljon arkea ei ole tähän tammikuuhun vielä muutenkaan mahtunut, olin nimittäin kipeä viikon ennen matkaa ja taas uudestaan kotiin palattua. Onneksi flunssa piti taukoa matkan ajan! :)

Kiitos vielä kuvanlisäysohjeista, avasin jo google+-tilin, mutta tällä kertaa sainkin taas kuvat lisättyä vanhalla mallilla.

2. Wau, ihan mahtava reissu on sulla ollut! :)

Mäkin vihaan tammikuuta. :S Onneksi se on jo melkein tältä vuodelta ohi.

Mun pitikin kysäistä, että miten sait kuvaongelman ratkaistua. No, pääasia, että ongelmaa ei (ainakaan nyt) enää ollut.

1. Oli kyllä mahtava reissu todellakin! Ja arvaas mitä, hieman helpotti kotiinpaluuta, että tein ennen lähtöä pakastimeen sitä sun linssikeittoa:) Mikä olikin hyvä, sillä olin taas kotiinpalattua aivan puolikuollut ja ääni kadonnut jne.

Katsoin kyllä uudestaan teidän antamia kuvanlisäysohjeita, mutta nettilaiskimuksena kokeilin kuitenkin vielä vanhalla mallilla ja menin tietysti sieltä mistä aita oli matalin, kun nyt taas pääsinkin :P

3. Kiva, että reissu oli onnistunut. Hyvin paljon reissun onnistumisesta tekee tietenkin mukava matkaseura. Kiva, että sattui mukavia tyyppejä. Ilmatkin olivat kuvien perusteella ihan suosiolliset. Terveisiä M-L

1. Kyllä olen todella iloinen, että oli mukavaa seuraakin. Vähän sitä mietinkin etukäteen, että tuskin kukaan suvaitsematon ihmisvihaaja sentään olisi ottanut huoneistoa vieraan ihmisen kanssa jaettavaksi.

Ilmatkin osui nappiin, joka päivä aurinkoista ja lämpötila hieman yli 20, välillä saattoi olla hetken pilvistä, mutta pääasiassa parempi kuin suomen kesä :)

4. Ai vielä. Unohdin kysyä, että mitä ovat "minivalaat"? Itsekin olen kerran elämässäni nähnyt delfiinejä, siis luonnossa. ne olivat aika hauskoja... M-L

1. Valaita on noissa molemmissa kuvissa. Virallisesti ne taisi olla kyllä ihan valaita vaan, mutta niin pieniä että kutsuttiin niitä "minivalaiksi" :) Delfiinejä en ehtinyt kuvata. Olin juuri tutustumassa veneen toilettiin, kun delfiinejä ilmestyi ;P Toki ehdin ne nähdä, mutta en viitsinyt kaivaa kameraa enää. Mun mielestä ne näytti aikalailla samalta kuin valaat.